Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter

    giugno 19, 2019
    Posted by Igordesign

    Author: Ferdiriva Hamzah


    ISBN:
    Pages: 208
    Description: Apa jadinya kalo kamu harus hidup berdampingan dengan orang-orang yang mengalami gangguan jiwa di sebuah rumah sakit jiwa? Mungkin, sebagian dari kamu akan menjawab, “Jangan sampe deh!”. Tapi, bagi seorang ko-ass atau asisten dokter, mereka harus siap di tempatkan di mana saja, termasuk di rumah sakit jiwa.

    Hal inilah yang dialami Riva. Waktu kecil, Riva emang udah akrab dengan kata-kata gila. Karena itulah, saat ia harus ko-ass di ilmu kedokteran jiwa, ia sangat takut ketemu orang-orang berpenyakit jiwa ini, khususnya mereka yang mengidap skizofrenia.

    Begitu Riva sampai di tempat itu, ia pun disuruh untuk memeriksa beberapa pasien sakit jiwa yang udah menantinya. Satu masukan berharga yang ia dapatkan dari Budi—teman satu ko-assnya—adalah belagak gila saat menghadapi orang gila!

    Akhirnya, Riva pun mengikuti saran Budi. Memang sih, saran itu benar-benar manjur dan ampuh. Terbukti, semua pasien yang ia tangani ternyata pada nurut semua, bahkan mereka tertawa dan bersikap begitu baik terhadapnya.

    Sayang, apa yang telah dilakukan Riva—nyanyi-nyanyi, lompat-lompat, dan menari-nari seperti orang gila—di hadapan pasiennya, ternyata sangat jauh dari bayangan suksesnya teori ‘belagak gila saat menghadapi orang gila’. Karena, yang ia hadapi saat itu adalah pasien depresi ringan.

    Jelas aja mereka, bisa secepat itu tertawa. Coba kalau mereka adalah pasien skizofrenia yang benar-benar parah. Mungkin, belagak gila udah nggak akan mempan lagi!

    Menghadapi pasien sakit jiwa ini hanyalah salah satu pengalaman konyol dan aneh Ferdiriva Hamzah atau Riva saat ko-ass. Masih banyak pengalaman gokil lainnya yang bisa kamu temukan dalam buku Cado-Cado; Catatan Dodol Calon Dokter yang diterbitkan oleh Bukuné.

    Selama ko-ass itu, Riva harus menghadapi berbagai macam tingkah dari pasien-pasiennya. Ada yang pemarah, pemalu, periang, penggerutu, dan sebagainya. Mulai dari merawat pasien sakit jiwa, menghadapi pasien waria yang centil-centil, sampe pasien preman pernah dilalui Riva. Kebayang dong, serunya buku ini seperti apa?! Enjoy reading!
    A clutch box was placed between the two opposite wheels, which was made to slide on a feather, so that by means of another Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter shaft containing levers and a tumbling ball, the box on reversing was carried from one bevel wheel to the opposite one.” The same James Fox is also said at a very early period to have invented a screw-cutting machine, an engine for accurately dividing and cutting the teeth of wheels, and a self-acting lathe.The Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter “colored” church is itself an anomaly.SHOGHI Letter of 24 April 1955 24 April Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter 1955 Dear Baha’i Friends: The beloved Guardian has been greatly enthused the last few days with the reports that have been received of new Assemblies established in virgin areas.The all-new 2016 CTS-V is only being offered as a sedan, so a mere 500 coupe fans will Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter have a chance to drive a very special Caddy into the sunset.At night I waken to the melodious welter of waves or maybe there is a Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter great stillness, and then I know that the sand and sea-grass are lying naked to the moon.This territory, including part of the west bank of the Nile and known as the Lado Enclave, the 1906 agreement allowed King Leopold to “continue during his Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter reign to occupy.” Provision was made that within six months of the termination of His Majesty’s reign the enclave should be handed over to the Sudan government (see CONGO FREE STATE.) In this manner ended the long struggle for supremacy on the upper Nile, Great Britain securing the withdrawal of all European rivals.I hope he may pray to Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter Jesus.Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter WOLFSTHRUN 40 CHAPTER V.William, Jr., brother-in-law of signers, 125, 228 Shippen-Wistar House, Pa., 228 Shippensburg, Pa., 132 Ships, shippers, and shipping, see Continental Navy Merchant marine and maritime affairs United States Navy and various nations Sickness of signers, see Disease, sickness, and physical afflictions of signers Signers of the Constitution (U.S.), see United States Constitution Signers of the Declaration: age of, at time of signing and death, compared, see Age of signers biographical analysis and comparison of, collective, 27–32 biographical sketches of, individual, 33–156 books on, 268–269 early (formal signing), 23, 67, 217, 262 furniture and items associated with, collectively, 219, 221 honored and commemorated, ii, 159–160, 224 interest in, increases, 160 largest number of, from one State, 30 late, 23, 24, 60, 93, 100, 139, 140, 153, 155, 217, 262 nationally famous, 34 one of, prominent in affairs of two States, see McKean, Thomas one of, votes against independence, 27, 118, 121 painted, ii, 218, and see individual portraits, 33–156 passim prominent patriots who were not, 27, 28, 29 reflect regional and colonial attitudes, 30 remarks of, on signing, 52, 58, 79 replace opponents of independence, 27, 47, 72 residences and sites associated with, collective, status of, 31, 159–163, 216 (and see particular residences and sites) subsequent careers of, 29, 31 (and see individual signers) traditions regarding, 24, 52, 58 tragic life among, 99 way of life of, 28–29, 159 who also signed Articles of Confederation, 29, 36, 39, 59, 76, 90, 93–94, 100, 106, 117, 129, 149 who also signed Articles of Confederation and Constitution (U.S.), 29, 106, 129 who also signed Constitution (U.S.), 29, 49, 50, 55, 58, 106, 129 who did not vote for or take a stand on independence, 27, 106, 118–119 who were non-natives of States they signed for, 30, 39, 55, 62, 65, 72, 73, 77, 82, 95, 101, 106, 116, 118, 122, 129, 132, 137, 139, 140, 143, 145, Cado-cado: Catatan Dodol Calon Dokter 149.

    • Post recenti da Facebook

      Nessun post Facebook recente da mostrare

    • like
    • Photogallery

    • B&B e dintorni…

      Nicholas Sparks Collection

      Author: Nicholas Sparks ISBN: 9780708805282 Pages: Description: Nicholas Sparks is one of the world’s most beloved storytellers.
    • Informazioni e recapiti

      Casa Vacanze Del Lillà
      P.Iva: 03870410754
      Via del Lillà, n° 3
      Torre Chianca (Le) - Puglia
      Cell: 389 8582117 Romina
      Cell: 327 8672988 Antonio
      Cell: 320 9654097 Errico
      Tel/Fax: 0832 378032
      Email: info@cslilla.com

    • Newsletter

      Nome
      E-mail